| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Pozdravy, seznamovací fráze. Odkud jsi? Číslovky. Dny v týdnu. | Sloveso „být“ (zápor + otázka). Přivlastňovací zájmena (my, your, his,…). a/an; this/these/that/those | Orientuji se v abecedě a základech anglické výslovnosti. Jsem schopen reagovat na pozdrav. Jsem schopen vyjádřit, kolik je mi let. Rozlišuji dny v týdnu. |
2. | Co je to? Čí to je? Kde to je? | Přivlastňování (My sister´s children, his parents ´ car) | Při opakování mám větší polovinu správně. Umím se představit, poděkovat, rozloučit se, uvést svou adresu. Umím reagovat a jednoduše odpovídat na základní sociální fráze. Dokážu položit jednoduchou otázku. |
3. | Členové rodiny a příbuzenské vztahy. Kolik je hodin? Kdy, kde, proč…? Co byste si dal/a? Kolik to stojí? Měsíce v roce. | Přítomný čas prostý | Při opakování mám větší polovinu správně. Umím popsat základní činnosti. Umím představit svou rodinu. Umím se zeptat a odpovědět na otázku, kolik je hodin. |
4. | Procvičování probrané slovní zásoby. | Přítomný čas prostý (zápor + otázka). | Při opakování mám větší polovinu správně. Jsem schopen krátce hovořit o sobě, své rodině a povolání. Umím reagovat a jednoduše odpovídat na otázky při registraci v hotelu. Orientuji se v probraných tématech. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Opakování sociálních frází, číslovek, základních činností, časových údajů. | Pozdravy, seznamovací fráze. Odkud jsi? Co je to? Čí to je? Dal/a byste si…? Mohu Vám pomoci…? Číslovky. Dny v týdnu. | Umím se představit, poděkovat, rozloučit se, uvést svou adresu. Umím se zeptat, odkud kdo je. Dokážu pojmenovat věci, které běžně používám a zjistit, co je čí. Dovedu vyjádřit jednoduché požadavky (otevření okna, zavření dveří, podání…, půjčení…) a reagovat na nabídky: Dáte si…? |
2. | Členové rodiny a příbuzenské vztahy. Pracuji, dělám, díváme se, máme... | Přítomný čas prostý (zápor + otázka). Přivlastňování (My sister´s children, his parents ´ car) | Jsem schopen vést rozhovor na téma Moje práce, rodina. Umím popsat aktuální děj. Orientuji se v probraných tématech a vím, kde a jak je použít. |
3. | Frekvenční příslovce: obvykle, vždy, nikdy. Kolik je hodin? Kdy, kde, proč…? Co byste si dal/a? Můžu dostat…? Kolik to stojí? Měsíce v roce | Postavení frekvenčních příslovcí ve větě, časové předložky. | Zvládám popsat své každodenní činnosti (co dělám, obvykle, často, nikdy). Umím se zeptat a odpovědět na otázku, kolik je hodin. Dokážu si jednoduše objednat nápoje a běžná jídla. |
4. | Co rád/a děláš? Co umíš? Rád/a, nerad/a, nenávidím. Oblečení. Jaká je to velikost? Můžu si to vyzkoušet? | Způsobová slovesa can, can´t. Samostatná přivlastňovací zájmena mine, theirs, Sloveso + ing. I like travelling | Umím popsat, jak trávím volný čas. Dokážu říct, co neumím. Jsem schopen si samostatně nakoupit a jednoduše komunikovat s obsluhou. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Slovotvorba, větný přízvuk. Reálie zahraničních zemí. Slovní zásoba užívaná v knihách. Nepravidelná slovesa. | Minulý čas + zápor, otázka. Sloveso být. Minulý čas pravidelných a nepravidelných sloves. | Dokážu sdělit, kde jsem byl/nebyl. Umím jednoduše vyprávět o svých zážitcích v minulém čase. Dovedu popsat zážitky z dovolené, situace, které se mi přihodily aj. |
2. | Názvy pokojů, nábytek. Předložky místa. Části města, památky. | Vazba there is/ are; there was/were. Přítomný čas průběhový x prostý. | Umím vyjádřit, že někde něco je/bylo, že se něco děje/neděje právě teď. Mám povědomí o nejznámějších londýnských památkách. |
3. | Můžete mi ukázat cestu? Jděte rovně, vedle, podél… Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Potraviny, jídlo, národní kuchyně, objednávka. Plány na prázdniny. | a/an, some/any/no, how much/how many, vazba going to – plány, předpovědi | Zvládnu pojmenovat základní potraviny, typická národní jídla. Umím vyjádřit množství a počet. Jsem schopen popsat své plány do budoucnosti. Dokážu jednoduše komunikovat s obsluhou v restauraci, objednat si i zaplatit. |
4. | Přídavná jména popisující vlastnosti lidí. Sporty. Názvy zemí. | Stupňování Would like to. Příslovce a jejich postavení ve větě. | Dokážu porovnat vlastnosti lidí i věcí, něco je nej... Dokážu vyjádřit přání, nabídnout pomoc. Umím popsat typický život v České republice a srovnat jej s jinými zeměmi. Rozumím a dokážu reagovat na základní situace v angličtině. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Čísla, hodiny, data, měsíce, dny v týdnu. Každodenní činnosti. Předložky (místa). Výrazy užívané při vysvětlování. | Tvorba otázek. Přítomný čas prostý. Přítomný čas průběhový. Vedlejší věty vztažné. | Dokážu si zarezervovat a koupit cestovní doklad. Umím se zeptat na příjezdy, odjezdy. Jsem schopen popsat průběh svého dne a své zvyky. Dokážu jednoduše popsat své fotografie, co na nich právě dělám, kde jsem. Umím jinými slovy opsat neznámý výraz. |
2. | Volnočasové aktivity. Výrazy pojící se s minulým časem. Příslovce (času, místa). Hudební nástroje, popis interpretů. Popis vzhledu. | Minulý čas prostý. Minulý čas průběhový. Otázky na podmět. Kombinace podmětných a předmětných otázek. | Umím vyprávět o svých zážitcích z dovolené, dětství. Ovládám fráze související s počasím a umím zahájit konverzaci na všední téma. Dokážu sdělit, co jsem v minulosti dlouhodobě dělal, čemu jsem se věnoval. Umím se zeptat na oblíbené hudební interprety a styly. Umím klást otázky ve vztahu k cizím osobám a reagovat na ně. |
3. | Letiště. Herci, natáčení, sledování filmů. | Budoucí čas s going to a přítomný průběhový. Budoucí čas s will. Předpřítomný čas I. | Domluvím a orientuji se na letišti. Jsem schopen popsat své budoucí plány. Umím vyjádřit sliby, nabídky a spontánní reakce. Dokážu formulovat názor na zhlédnutý film. |
4. | Zlozvyky v domácnosti. Dopravní prostředky. | Předpřítomný čas II. Stupňování přídavných jmen. | Dovedu hovořit o generačních rozdílech a dějích nedávno ukončených. Umím porovnávat dopravní prostředky, jejich výhody a nevýhody. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Ubytování, fráze, rezervace, stížnosti, registrace. Koníčky. Rutinní úkoly, informační tabule. Související slovesa a předložky. | Slovesa + infinitiv s to. Slovesa + -ing. Modální slovesa. Předložky spojené s pohybem I. | Jsem schopen si zarezervovat pokoj, stěžovat si na nekvalitní služby a registrovat se v ubytovacím zařízení. Umím popsat své záliby, co ne/mám rád. Rozumím výstražným nápisům. Dokážu říct, co ne/umím, co ne/musím, co bych ne/měl. Umím popsat cestu a naplánovat trasu. |
2. | Sportovní disciplíny, nářadí a dějiště. | Předložky spojené s pohybem II. První podmínková věta. Druhá podmínková věta. Modální sloveso might. | Jsem schopen podrobně hovořit o svých oblíbených sportovních disciplínách. Umím formulovat důsledky všedních situací (když…, tak…). Jsem schopen nahlas snít, vyslovovat svá přání a domněnky. |
3. | Části těla, nemoci. Bydlení a zaměstnání. Členové rodiny a jejich vlastnosti. Školní předměty a pomůcky. | Modální sloveso should. Předpřítomný čas. Předpřítomný čas x minulý čas. Minulý čas used to. | Dokážu popsat své zdravotní problémy, rozumím lékařovu doporučení. Jsem schopen hovořit o tom, jak dlouho pracuji, kde bydlím, a jak tomu bylo před tím. Umím vyprávět o svém dětství, o tom, co jsem pravidelně dělal, čemu jsem se věnoval. |
4. | Popis a zařazení knih. Fráze používané v restauraci, v obchodě. | Trpný rod. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména much, many. Frázová slovesa. | Samostatně hovořím o své oblíbené knize, o jídle a restauraci. Dokážu vyjádřit množství, že je něčeho hodně/málo. Orientuji se a domluvím se v obchodě. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Národní kuchyně, úpravy jídel. Konverzace s číšníkem. Sport. | Přítomný prostý čas. Přítomný průběhový čas. Minulý čas prostý. Minulý čas průběhový. Předminulý čas. | Umím popsat, co dělám, čemu se věnuji opakovaně. Dokážu říct, že právě teď vařím, jím, sedím, mluvím, hraji tenis apod. Jsem schopen sdělit, čeho jsem v minulosti dosáhl. Rozliším děj, který se v minulosti odehrával v konkrétním čase, např. Včera kolem osmé hodiny jsme hráli fotbal. Když jsem tam dorazil, všichni ostatní už odešli. |
2. | Rozšířená rodina, nevlastní rodina, generační rozdíly. Aktivity s penězi a bankomat. | Budoucí časy will, going to. Minulý čas prostý a předpřítomný čas. | Vyjádřím, že věci jsou již domluvené, hovořím o svých budoucích plánech. Charakterizuji členy své rodiny, popíšu jejich vlastnosti a vyjádřím své vztahy k nim. Jste schopen nabídnout pomoc, něco slíbit, navrhnout. Dokážu sdělit aktivitu, která se stala v minulosti, ale nevím, přesně kdy. Umím říct, že něco, co začalo v minulosti, se děje dosud, že následky jsou stále patrné. |
3. | Cestování, letiště, nádraží. Kancelář, úřady. Telefonování. Zdvořilostní výrazy. | Stupňování přídavných jmen. Modální slovesa vyjadřující povinnost. | Dokážu porovnat dopravní prostředky, způsob dopravy. Umím říci, že něco je nej… Jsem schopen o něco požádat, umím vyhovět žádosti. Dokážu říct, že něco ne/musím. Rozumím zákazům. Požádám o pomoc. |
4. | Části těla, charakteristika. Přídavná jména vyjadřující pocity. Školní předměty, pomůcky. Bydlení, nábytek. | Modální slovesa – dedukce. První kondicionál. Podmínkové věty druhý kondicionál. | Umím vyjádřit pravděpodobné a téměř jisté situace. Dokážu říct, co mohu, smím, co jsem schopen. Dokážu souvětím vyjádřit reálné úvahy a podmínky Když bude teplo,… Podrobně popíšu místo svého bydliště. Jsem schopen vyjádřit nereálnou skutečnost Kdybych byl prezidentem, tak bych… |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Přídavná jména (citově zabarvená). Slovesné vazby s get. Činnosti každodenního života. | Usually a used to. Slovesné vazby s get. Tvorba podstatných jmen přidáním koncovky. Člen určitý a neurčitý, slova bez členu. | Umím vyprávět o vztazích mezi lidmi, přátelství. Popíšu, co obvykle dělám, dělával jsem. Umím barvitě a živě popsat oblíbené místo. Vyslovím návrh. Ze slovesa vytvořím podstatné jméno (diskutovat – diskuze, aj.). Umím vyjádřit množství, do jaké míry (hodně, spoustu, příliš). |
2. | Povolání a činnosti s nimi spojené. Kvalifikace, zkušenosti. Osobnostní rysy. Základní struktura životopisu. Nakupování, reklamace. | Infinitiv, gerundium. Formální dopis a životopis. Úvod do nepřímé řeči. | Souvisle hovořím o své profesi, volím vhodná slovesa. Znám nové fráze k vyjádření ne/souhlasu. Jsem schopen předložit kvalitní CV svému zaměstnavateli, žádat o práci. V obchodě jsem schopen reklamovat zboží. |
3. | Filmová tvorba. Nepravidelná slovesa (3. tvar). | Nepřímá řeč – příkazy. Trpný rod. Vztažná zájmena. | Umím vyjádřit sdělení, které mi řekl někdo jiný. Dokážu vyjádřit děj, aktivitu i bez činitele: Film byl napsán. Souvisle konverzuji o činnostech, které proběhly. |
4. | Štěstí, rutina, životní změny. Policejní vyšetřování, ustálená slovní spojení, tázací dovětky. Frázová slovesa. | Třetí kondicionál. Tvorba přídavných jmen a příslovcí. Nepřímé otázky. Struktura psaného projevu. | Dokážu slovně vyjádřit lítost, spokojenost, co se ne/mělo stát, a stalo se. Vytvořím souvětí s podmínkou Kdybych …, tak bych byl býval… Umím vytvořit otázku ve všech časech a připojit k nim dovětek …, že ano? …, je to tak? Zdvořile se omluvím, udám důvod svého omylu, ospravedlním se. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Tázací výrazy a odpovědi. Obraty při seznamování. Lidské vlastnosti. Onemocnění. Popis zranění. Znamení zvěrokruhu. | Tvorba otázek (přímé, nepřímé, na podmět x na předmět). Pomocná slovesa (odpovědi, zdůraznění). Předpřítomný čas (prostý, průběhový). Srovnávání (čím …, tím …). | Jsem schopen důstojného představení a vedení rozhovoru. Dokážu přesně popsat lidské nálady. Jsem schopen popsat zranění a nemoci. Naučím se v hovoru používat přirozeně znějící obraty (change for world apod.). Umím napsat formální dopis. |
2. | Oblečení a móda (vzhled, materiály, vzory). Cestování - letiště. Národnosti. Rozdílné tvary přídavných jmen a příslovcí. | Přídavná jména jako podstatná jména the rich, the poor. Pořadí přídavných jmen So/such … that. Opakování minulých časů. Předminulý průběhový. Příslovce (jednoduchá, složená). | Jsem schopen detailně popsat oblečení a styly oblékání. Tvořím rozvité přívlastky k podstatným jménům. Umím se orientovat na letišti a v letadle. Umím komunikovat s personálem letiště. Jsem schopen číst kratší nezjednodušené texty. Umím vytvářet ucelené příběhy. |
3. | Druhy zločinů a trestů. Typy pachatelů. Soudní výkony. Popis počasí. Frázová slovesa take. Říká se, že… | Trpný rod. Předbudoucí čas prostý. Budoucí prostý. Podmínkové věty. Časové věty. Použiti výrazů likely a probably. | Rozumím a jsem schopen mluvit o široké škále zločinů a právních krocích. Jsem schopen detailně popsat počasí a porozumět předpovědím. Naučím se konkrétněji mluvit o budoucnosti. Používám přirozené tvary sloves (take part in, take time). |
4. | Pocity. Problematická slovesa. Části lidského těla. Raději bych, měl bych. | Podmínkové věty (Kdybych přišel,…). Dedukce a spekulace (způsobová slovesa + have + třetí tvar). Slovesa smyslového vnímání (a s přídavnými jmény). | Jsem schopen porozumět zprávám o událostech ve světě a pochopit autentické slovní vyprávění. Umím používat výrazy pro domněnky, především z minulosti. Jsem schopen vyjádřit vlastní pocity a argumentovat. |
| Slovní zásoba | Gramatika | Co se postupně naučím |
---|
1. | Hudební nástroje, interpreti. Spánek. Idiomy. | Gerundia a infinitivy, Used to, be used to, get used to. | Po dalším prohloubení již nabytých znalostí jsem schopen s větší jistotou používat složitou gramatiku, především podmínky (If I had been apod.) Rozeznávám rozdíly v systému časů. Jsem schopen přesně rozlišovat významy sloves vyžadující ing-tvary going a infinitivy to go. |
2. | Žurnalistika a lidé v médiích. Typy novin. Jazyk novinových titulků. Kolokace. Fráze have sth done. | Vazby sloves (offer to drive, recommend doing). Uvozovací slovesa a jejich struktury. Členy. | Jsem schopen rozeznávat různé typy tiskovin. S jistotou používám komplexní slovesné struktury (refuse not to do sth a jiné). Jsem schopen přesněji rozlišovat členy a chápu rozdíl v jednotlivých použitích. |
3. | Budovy, části města. Vědecké disciplíny. -ed/-ing, přídavná jména exhausted x exhausting. Výrazy s go. | Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. All/every apod. Struktury s wish. | Rozeznávám (ne)počitatelnost a umím tuto vlastnost aplikovat na gramatiku (člen nebo bez členu?). Jsem schopen obecně pohovořit o tématech týkajících se vědeckého výzkumu. Umím vyjádřit přání v různých časech. Užívám přirozené slovní obraty (go through, go without). |
4. | Organizace Lidé ve firmě Reklama Cizí slova v angličtině | Účelové a odporovací věty Vztažné věty Tvoření slov | Jsem schopen popsat strukturu firmy a pojmenovat její členy. Umím rozeznávat různé typy reklamy. Jsem schopen hlubšího vhledu do jazyka a jsem schopen o jazyce odborně hovořit. |